Wednesday, January 21, 2009

kesedihan menyelubungi jiwa

Assalamualaikum.......Bismillahhirrahmanirrahim

Tibe2 hari ni dirasuk semangat berblogging...kerna apa??sblm ni bukan main liat nk menulis..hahaha
mencari nama???mungkin..
idea mencurah2??mungkin..
iman naik??mungkin..
mndpt ilham??mungkin juga..
biarlah ia tetap mnjadi rahasia penulis dan hanya Allah yg lebih mengetahui..

ketika merasekan diri ini sgt lemah dan trlalu byk masalah mahupun bebanan,rupa2nya ada lg yg lbh memerlukan drpd kita..
pd pandangan mereka itu,kita ini sgtlah hebat dan beruntung kerana bebanan yg ditimpakan kpd kita itu lbh ringan brbanding mereka..
Semut diseberang lautan kita nmpk,gajah dpn mata wat-wat donno jer!!
hrm..kekadang nk wat caner kan dah gajah tu pi nyorok,mane nk nmpk die kan...tp itu dah bukan dpn mata name nye!!LOL...
ape motif penulis kate mcm ni??hahaha
kita asyik fikir masalah brothers lain yg jauh drpd kita..padahal brothers dpn kita ad masalah,pandai beno die sembunyikkan yerk!!GERAM BTOL!!!!!
nape penulis geram???hrm,mase kite susah,bkn main nk tolong kite lah,ape lah..tp ble die ade masalah,katenye masalah kat palestin tu lg besar..
kita risaukan dia,kita sayangkan dia as a muslim dan xnak kehilangan seorg muslim (and insyaallah seorg mukmin juga) kerana putus asa dgn tuhan...
anda semua jgn salam paham..maksud penulis ialah penulis takut satu masa nnt syaitan yg sntiasa akn mencucuk hati2 yg goyah ini dgn pujukan2nya
akn membuatkan seorg insan yg penulis tlh anggap sperti abang sendiri ini mengalami putus asa dan merasakan tuhan itu tidak adil..penulis x hingin
ini semua brlaku jadi penulis ingin membantu "abang" penulis ni dgn cara apa jua yg termampu..

Barangsiapa yg membantu agama Allah,Allah akan membantunya...dan pertolongan Allah itu akn tiba dgn macam2 cara..

hrm..maybe bantuan Allah akn tiba secare ghaib..secare tiba2 dgn kehendak-Nya mahupun melalui perantara hamba-Nya...


Ya Allah..Kau kuatkanlah ikatan ukhuwah antara kami..Kau jadikanlah kami antara hamba-hamba Mu yg beriman dan Kau permudahkanlah urusan kami..Kau lembutkan hatinya untuk menerima bantuan kami Ya Allah..sesungguhnya kami sayang padanya Ya Allah...Wahai tuhan yg Maha Adil dan Maha Bijaksana yang memberi kami pengetahuan mengenai apa yang perlu kami tahu sedangkan Engkau mengetahui segala-gala nya apa yang tidak kami ketahui Ya Allah..permudahkanlah urusannya...tetapkanlah imannya..perkenankanlah doa kami Ya Allah..

Isi hati yg sebenar..sedih mengenangkan betapa pertolongan ini tidak diterima....

3 comments:

Anonymous said...

semoga kita di beri kekuatan olehNya untuk menempuhi ranjau dunia yang berduri ini inshaAllah.. =)

mohd waqiyuddin abdullah said...

mungkin abang anda itu ada caranya sendiri, atau tidak mahu menjadikan dirinya beban kepada org lain..siapa tahu kan=)

da_imanz said...

ye ker saudara waqiyuddin...
hrm,mungkin betul juga dan mungkin ada salahnya disitu....huhuhu
=)

beban tu sesuatu yg subjektif..itu bergantung pd interpretasi si "penerima beban"..