Wednesday, January 14, 2009

Parcel from ..........

Assalamualaikum...

(Tuesday,Rachel McMillan Court)-Semalm, apabila penulis bgn dri tidur pd pkl 6.30 ptg utk menyiapkan blk yg brsepah ni dan bersedia utk usrah pd mlm tu,penulis trnampak ade notis kat bwh pintu menyatakan ade parcel utk penulis...seketika kemudian sedare vaqi pon menelefon mengatakn bhwa bliau brade di bawah & memanggil penulis utk mmbukekn pintu utknye...penulis pon turun r smbl bwk notis td utk melihat parcel apekah yg tbe utk pnulis..manelah tau mak hntr mknn dri m'sia ke....hehhe(yakin sgt)..

ni ar parcel yg penulis trime


Jeng Jeng Jeng!!!

ni lah isi parcel tersebut

rubik's cube 4x4 yg penulis baru jer order 2 hari sblum tu..dah smpai dah..sgt cepat & efficient







Penulis sememangnye terkenal dgn rubic's cube..heheheh(self proclaimed btol). mase kt notts game hari tuh,penulis tlh brjaye menduduki tmpt kdue yg menyiapkn rubik's cube 3x3 & brade di kdudukan yg same ngan izzat hanafi warwick kerane mse kitorg same..kire ktorg setaraf r dari segi ape pon..hehehe...

Ketike jaulah hari tu,penulis ade mmbeli satu rubic's cube baru di Man Utd Megastore brharge GBP 9.99...instead of berwarne warni, rubic'z cube kali ni didapati agk berbeza krane ia bergambar & agak susah brbanding rubic's cube biase..kire tahap lg tggi r nie...Dan dipendekkan crite,penulis ingin menambah koleksi & menguji minda dgn sesuatu yg baru, maka 'terbeli' lah rubic's cube 4x4 nie yg brwarne putih dgn harge GBP 10.49 termasuk kos pghantaran GBP 2.00..dan setelah penulis rase penulis dah pro main dgn 4x4 ni,inginlah penulis membeli yg 5x5 plak..tp xtahu lah thn bile bru nk pro..hehehhe..mcm payah jer..hehehe

Main rubic's cube ni ade pekdah dan ade keburukannyer..hehehe..Ini adalah antare mainan yg dpt mengisi mase lapang dan menguji minda..Tp ade bahayenyer sekirenye anda terlalu lalai dan asyik main smpai lewat solat, homework/coursework xsiap, itu dah jd laen tu...so, penulis ingin mengingatkan dri penulis dan sekalian warge pembace agar tidak terlalu asyik dlm melakukan sesuatu prkare sehingga akn memudaratkan dan melalaikan kite dr mengingati Allah SWT.....(ouch...pedasnyer ayat nie...sendiri mkn cili,sendiri terase pedasnye...huhuhu)

Inilah rubic's cube yg penulis kate penulis beli kat Man Utd Megastore tu...lawa kan...hehheh






Sekianlah saje cerite utk hari ini...Penulis ade byk lagi keje dan coursework yg dah lame bertangguh & perlu disiapkan..Semoga Allah permudahkan segala urusan penulis dan anda semua dlm usaha mnjadi yg lebih baik didunia mahupun di akhirat yg kekal abadi kelak..amiin...

5 comments:

mohd waqiyuddin abdullah said...

kejap..
sila mention nama naqib anda utk memberitahu sidang hadirin siapa sebenarnya jaguh pertama merosakkan susun atur rubic's cube itu=)
haha camane, dh setel lum?
atau perlu bantuan aku?

da_imanz said...

hahaha.terime kaseh byk byk sedare vaqi....smpai skarang blom mampu diselesaikan lagi =(

klau jaguh sgt, mai r betoikan..hish!!geram btoi!!!

niesa.imana said...

salam wbt..

permainan ni paling aku x mesra, s.u.s.a.h sgt2..
ooo.. ada 5x5 pulak ke? berapa pulak limitnya.. 6x6?

da_imanz said...

firstly to niesa imana(kak dayang)..terime kasih kerane melawati blog yg kerdil ini..hehehe
ape yg ak tahu,ade 7x7,12x12..and yg lain xsure lah..hehehe
yg 2x2 pon ade gak r...rajin2 r lawat lagi yer..hehehe

Anonymous said...

Salam Syafiq..

For info, I can still remember when I was 7 or 8 years old, arwah (who was in his early 20s and working in MPT) bought us (his younger brothers - 4 of us) one rubic cube for us to play with. He himself was literally a very good rubic cube player.
You inherit this great talent from him.. MasyaAllah! I am so happy..

Arwah also had one tiny rubic cube key-chain that he had always use back then..

Al Fatihah to arwah..