Saturday, January 17, 2009

Israel declares ceasefire

Assalamualaikum

Bismillahhirrahmanirrahim



Berita terbaru!!!!Israel declares ceasefire...hrm..para pembaca rasa ape yg ingin direncanakan mereka ini ya????
hrm...Alhamdulillah krn mereka berbuat demikian..setidaknya2 kuranglah bilangan para saudara kita di Palestin yg gugur tp penulis yakin ini hanyalah utk sementara waktu dan jgn terkejut jika mereka bertindak lebih kejam selepas ini!!!!


Act mlm ni penulis xde idea yg jelas yg ingin disampaikan melalui blog ini tetapi hanyalah menepati usaha penulis utk tetap istiqamah dlm ape jue yg penulis usahakan semoga diberkati Allah hendaknya...

Penulis ade terbace blog jepah dlm entry terbarunya INGIN BERJIHAD DI GAZA??...penulis tertancap(btol ker penggunaan ayat ni pali???) setelah membace entry trsebut...

Jika kita yg ditanya soalan trsbut,apakah jwpn kita??

a) of course lah pergi..jihad fisabilillah tu
b)xnak lah...family aku xsuke lah aku join bende2 mcm ni
c)ok2..pergi2(dpn kwn2 je ckp camtu,dlm hati,xnak nyer die pergi)

Itulah antara jawapan2 yg penulis dpt extract dri minda yg tepu stlh penat mengupload 2 coursework MaTT sbntr td..huhuhuhu..
cuba kita tanya dri kita sndiri(termasuklah diri penulis),apakah jwpan kita?apa yg akn kita lakukan..di kala sibuk memboikot barangan israel,pergi ke demo2,sumpah-seranah,maki hamun kita,bertentangan pendapat apakah nestle sudah henti menyokong israel....apakah tindakan kita yg seterusnya???apakah ini semua hanya lakonan kita utk menyelindungkan kehipokritasian kita(wujud ke prkataan ni)????

"Wahai Tuhan kami! Sesungguhnya Engkau mengetahui akan apa yang kami sembunyikan dan apa yang kami zahirkan. Tiada sesuatu pun yang tersembunyi bagi Allah sama ada di langit atau di bumi" Surah Ibrahim (14;38)

X ada gunanya kita berpura2 sedangkan Allah Maha Mengetahui apa yg kita smbunyikan dan apa yg kita zahirkan...so,marilah kita sama2 renungkan dan muhasabah diri kita dlm usaha perjuangan kita menentang yahudi zionis ini..bg soalan diatas,marilah kita sama2 tanya IMAN kita apakah jwpan dan apakah tindakan kita...Semoga apa jua jawapan kita mendapat berkat dan rahmat Allah hendaknya...Penulis sendiri belum punya jawapan bg soalan tersebut dikala menaip entry ini..Klau pun kita decide utk pergi ke Gaza,apakah sebabnye???menegakkan agama Allah kah???ataupun sekadar hendak menghentikan kekejaman dan keganasan zionis??

Penulis rase setakat ini je kot..nnt cakap byk2 sndiri x amal xgune jugak kan.....semoga kita sama2 mengambil pengajaran dan iktibar diatas apa yg berlaku disekeliling kita...moga kita sentiasa berada di bawah naungan rahmat-Nya..Insyaallah.........Wallahualam

2 comments:

Anonymous said...

salamualaik

Keep on writing!

May The Sustainer rewards you with goodness!

\m/

imanshafiq said...

thanx anonymous..not really writing...juz conteng2 ape yg ade diminda ini...hehehe..kire cam luahan hati r..hehehe
salam alaik